Skrydžiai

REGISTRACIJA Į SKRYDĮ (CHECK-IN)

Registracijos į skrydį (check-in) būdas priklauso nuo to, su kokiomis oro linijomis skrendate. Daugeliu atvejų, pvz., skrendant su „Ryanair“ ar „Wizz Air“ avialinijomis, registracija vyksta internetu, o registruojantis oro uoste, taikomas papildomas mokestis. Apie registracijos tipą (nemokamai oro uoste ar internetu) informaciją gausite po užsakymo. Vėliau po sėkmingos registracijos įlaipinimo bilietą gausite nurodytu el. paštu.

Neprivalote, tačiau pigių skrydžių oro linijų bilietą rekomenduojame atsispausdinti ar išsisaugoti telefone iš anksto oro uoste už jo išdavimą gali būti taikomas papildomas mokestis. Bilietą galite spausdinti ir nespalvotai, svarbiausia, kad būtų aiškiai matomas brūkšninis kodas. Taip pat galite jį išsisaugoti telefone. Reguliariųjų skrydžių bilietą jums, pateikus asmens dokumentą ir vizą (tik jei ji reikalinga), atspausdins oro linijų darbuotojas, kai registruositės skrydžiui oro uoste. Likus 24 val. iki skrydžio svarbu pasitikrinti, ar turite įlaipinimo bilietą ir koks būdas jį gauti (priklausimai nuo konkrečių oro linijų).

Registracijos į skrydį terminai oro uostuose skiriasi, todėl atsakingai jais pasidomėkite ir jų laikykitės. Paprastai skrydžiams Europoje registracija oro uoste baigiasi likus 45 min., o tarptautiniams maršrutams  60 min. iki skrydžio, kurio laikas nurodytas biliete. Kai kurios oro linijos registraciją uždaro likus 60 ar net 75 min. iki skrydžio, todėl svarbu šią informaciją pasitikrinti ir nelyginti su prieš tai skristų oro linijų taisyklėmis.

Jei bilietus įsigijote per „Tagoo Flights“, paspauskite nuorodą, kurią gavote el. paštu kartu su mokėjimo patvirtinimu, ir įveskite keleivių duomenis. Juos gavę, mes užregistruosime jus skrydžiui ir atsiųsime įlaipinimo bilietus, likus 24 valandoms iki skrydžio. Įlaipinimo bilietus atsispausdinkite ar išsisaugokite telefone. Jei bilietus pamiršote ar praradote, oro linijų darbuotojai juos atspausdins už papildomą mokestį.

Rekomenduojame į oro uostą atvykti, likus bent 2 valandoms iki skrydžio. Atminkite, kad skrydžiams Europoje registracija oro uoste baigiasi, likus 45 min., o tarptautiniams maršrutams – 60 ar net 75 min. iki skrydžio, kurio laikas nurodytas biliete. Užsiregistruoti pavėlavę keleiviai į lėktuvą neįleidžiami. Į didelius tarptautinius oro uostus, ypač turinčius ne vieną terminalą, rekomenduojama atvykti, likus 3 val. iki skrydžio. Taip pat įvertinkite vykimo į oro uostą trukmę, kuri, priklausomai nuo paros laiko, gali būti labai skirtinga.

Jei registravotės internetu ir turite atspausdintą ar telefone išsaugotą įlaipinimo bilietą, galite ramiai eiti prie saugumo patikros punkto. Jei keliaujate reguliariuoju skrydžiu ir dar neturite įlaipinimo bilieto, eikite prie skrydį organizuojančios oro linijų registratūros. Čia jus užregistruos skrydžiui, išduos įlaipinimo bilietą ir informuos dėl bagažo.

Jei jau turite įlaipinimo bilietą, atvykę į oro uostą pirmiausia priduokite bagažą prie vieno iš registracijos stalų, o tada tiesiai keliaukite į saugumo patikros punktą. Rekomenduojame į oro uostą atvykti, likus bent 2 valandoms iki skrydžio. Atminkite, kad registracija baigiama, likus 75 – 40 min. iki numatyto skrydžio priklausomai nuo konkrečių oro linijų taisyklių. Užsiregistruoti pavėlavę keleiviai į lėktuvą neįleidžiami.

Duomenų (pvz.: vardo, pavardės, dokumento numerio ir pan.) keitimo galimybės priklauso nuo oro linijų politikos. Dažniausiai ši paslauga yra mokama, o pigių skrydžių bendrovėse keitimas gali būti ribotas arba negalimas. Susisiekite su mumis.

SKRYDŽIO PATOGUMAI

Tai priklauso nuo oro linijų taisyklių. Kai kurios oro linijos maitinimą įtraukia į bilieto kainą, kitose – maistą ir gėrimus galite užsisakyti lėktuve. Tolimųjų skrydžių keleiviams maitinimas dažniausiai įskaičiuotas į bilieto kainą, o keleiviai maitinami net keletą kartų. Be to, į lėktuvą visada galite pasiimti savo užkandžių. Savo atsineštus alkoholinius gėrimus lėktuve vartoti draudžiama.

Kiekvienas skrydžių operatorius pramogas parenka pagal kelionės pobūdį ir skrydžio trukmę, tad nuobodžiauti tikrai neteks! Trumpųjų skrydžių metu galite skaityti oro linijų žurnalus, apsipirkti ar dalyvauti loterijoje. Tolimųjų skrydžių metu dažniausiai galite žiūrėti filmus, TV laidas, klausytis muzikos arba žaisti žaidimus, naudojantis ekranu, įmontuotu priešais jūsų sėdynę.

Skrydžio metu elektroninių prietaisų naudojimas priklauso nuo oro linijų taisyklių. Prietaisai su radijo siųstuvais (pvz., mobilieji telefonai) gali trikdyti navigacijos sistemas, todėl jais naudotis negalėsite. Kitais prietaisais (pvz., planšete, MP3/MP4 grotuvu, skaitykle ir kt.), negalėsite naudotis, tik lėktuvui kylant ir leidžiantis. Dėl tikslių taisyklių visada rekomenduojame pasitikslinti su oro linijų personalu arba lėktuvo įgula.

SKRYDŽIŲ IŠŠŪKIAI

Bilietų grąžinimo taisyklės priklauso nuo konkrečių oro linijų, todėl kiekvienas atvejis yra individualus. Dažniausiai pigių skrydžių bendrovių bilietai (kitaip nei reguliariųjų skrydžių), nėra grąžinami, bet gali būti keičiami už papildomą mokestį. Įsigydami bilietą visada atidžiai perskaitykite ir susipažinkite su bilieto grąžinimo bei keitimo sąlygomis. Žinoma, jei turite papildomų klausimų, nedvejodami susisiekite su mumis.

Jei bilietus įsigijote „Tagoo Flights“, kuo greičiau susisiekite su mumis. Priklausomai nuo bilieto tipo, gali būti galimybė patekti į kitą skrydį už papildomą mokestį arba pakeisti skrydžio datą. Pigių skrydžių oro linijos paprastai negrąžina pinigų, bet reguliariųjų skrydžių – gali pasiūlyti keitimo alternatyvas. Jei jau esate oro uoste, visada patartina situaciją spręsti su oro linijų atstovu vietoje, taip rasite greitesnį sprendimą.

Tokiu atveju, remiantis Europos Sąjungos teisės akto EB 261/2004 reglamentu, jūs turite teisę į šias paslaugas:
pinigų už bilietą grąžinimą, alternatyvų skrydį arba kelionės maršruto pakeitimą;
rūpybą, įskaitant maistą, gėrimus, apgyvendinimą viešbutyje, transportą iki apgyvendinimo vietos ir galimybę susisiekti su kitais asmenimis.

Jei skrydis vėluoja daugiau nei 2 valandas, oro linijoų atstovai jums privalo suteikti maisto, gėrimų ir, jei reikia, apgyvendinimą bei transportą. Jei vėlavimas trunka ilgiau nei 5 valandas, galite pasirinkti atgauti pinigus už bilietą.

Tokiu atveju, oro linijų atstovai jums privalo pateikti alternatyvą: grąžinti pinigus už bilietą arba pasiūlyti kitą maršrutą. Be to, priklausomai nuo skrydžio atstumo ir galimo vėlavimo, galite reikalauti kompensacijos nuo 125 iki 600 eurų.

Dėl kompensacijos kreipkitės tiesiogiai į skrydį organizuojančių oro linijų atstovus, kurie turi nustatytas procedūras, kaip pateikti pretenzijas. Jei oro linijų atstovai neatsako arba nepriima jūsų prašymo, galite kreiptis į atsakingas institucijas, tokias kaip Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba Europos vartotojų centrą, kurie padės išspręsti kompensacijų klausimus pagal ES reglamentą 261/2004. Pretenziją dėl ES oro linijų paslaugų Europos vartotojų centrui galite pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai,
A. Goštauto g. 12, Vilnius, 01108 Vilniaus m. sav., Lietuva, tel. +370 5 262 6760.

Turbulencija (dar vadinama oro blaška) yra natūralus oro reiškinys, kurį gali sukelti skirtingi oro srautai, audros arba skrydis virš kalnuotų vietovių. Nors turbulencija gali būti nemaloni, paprastai ji nėra pavojinga. Pajutę turbulenciją išlikite ramūs, prisisekite saugos diržus ir sekite įgulos nurodymus, kad išvengtumėte traumų.

ORO LINIJOS

„Tagoo Flights“ bendradarbiauja su įvairiomis oro linijomis, kurios apima tiek pigių, tiek reguliariųjų, tiek užsakomųjų skrydžių bendroves. Susipažinkite su pagrindiniais mūsų partneriais:

Pigių skrydžių oro linijos

  • „Ryanair“
  • „Wizz Air“
  • „Norwegian“
  • „EasyJet“
  • „Vueling“

Reguliariųjų skrydžių oro linijos

  • „AirBaltic“
  • „Lufthansa“
  • „Finnair“
  • „LOT Polish Airlines“
  • „SAS Scandinavian Airlines“

...ir dar daugiau nei 400 kitų oro linijų.

Ne visos oro linijos yra vienodai patikimos, tačiau dauguma tarptautinių ir gerai žinomų bendrovių atitinka griežtus saugos standartus. Europos Komisija yra paskelbusi sąrašus oro linijų, kurioms veikla ES yra draudžiama arba ribojama dėl saugumo problemų. Pirmasis sąrašas apima oro linijas, kurios negali vykdyti veiklos Europoje, o antrasis – apima tas, kurioms taikomi tik tam tikri apribojimai. Šie sąrašai reguliariai atnaujinami ir skelbiami Europos Sąjungos oficialiuose leidiniuose. Įsitikinkite, kad naudojatės naujausia sąrašo versija prieš įsigydami skrydį.

Kad kelionė lėktuvu būtų sklandi ir maloni, tiek jūs, kaip keleivis, tiek oro linijos, kaip vežėjas, privalote žinoti ir laikytis tam tikrų atsakomybių. Susipažinkite su svarbiausiomis:

Keleivio pareigos

  • Keleivis privalo žinoti pagrindines vežimo taisykles, tokias kaip: skrydžio laikas, bagažo apribojimai, draudžiami vežti daiktai, pretenzijų pateikimo tvarka.
  • Keleivis taip pat privalo laiku atvykti į oro uostą, turėti būtinus ir galiojančius kelionės dokumentus, saugoti juos iki pat kelionės pabaigos, laikytis oro linijų nustatytų saugumo ir elgesio taisyklių skrydžio metu.

Oro linijų pareigos

  • Oro linijos privalo informuoti keleivius apie skrydžio laiką, registracijos taisykles, bagažo reikalavimus ir vežimo sąlygas.
  • Jos taip pat atsako už bagažo praradimą, sugadinimą ar vėlavimą.
  • Oro linijos keleiviams privalo suteikti nemokamą pagalbą, įskaitant maitinimą, apgyvendinimą ir kompensaciją, jei skrydis buvo atšauktas ar atidėtas.

Jei oro linijos nevykdo savo įsipareigojimų, keleivis turi teisę pateikti pretenziją skrydį organizuojančioms oro linijoms ir gauti atsakymą ne vėliau kaip per 2 mėnesius. Jei per nurodytą laiką atsakymo nesulaukėte, pretenziją dėl ES oro linijų paslaugų galite pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, A. Goštauto g. 12, Vilnius, 01108 Vilniaus m. sav., Lietuva, tel. +370 5 262 6760.

SPECIALIOJI PAGALBA KELEIVIAMS arba PAGALBA KELEIVIAMS

Taip, galite, tačiau rekomenduojame turėti gydytojo pažymą (dar vadinamą „Nėščiosios tinkamumo skristi formą“), jei:

  • iki gimdymo termino liko mažiau nei 4 savaitės;
  • nėštumas yra komplikuotas;
  • ankstesni gimdymai buvo komplikuoti.

Vadovaujantis oro linijų taisyklėmis, besilaukiančioms moterims po 36 nėštumo savaitės skristi neleidžiama.

Ši forma tai  gydytojo išduota pažyma, kuri patvirtina, kad besilaukianti moteris gali saugiai skristi lėktuvu. Ji reikalinga, jei nėštumo laikotarpis yra 28 savaitės ar daugiau. Pažymoje turi būti nurodyta:

  • skrydžio data ir reiso numeris;
  • nėštumo savaitės;
  • patvirtinimas, kad nėštumas vyksta be komplikacijų;
  • gydytojo patvirtinimas, kad moteris gali skristi;
  • gydytojo parašas ir spaudas.

Norėdama gauti šią pažymą, besilaukianti moteris turi kreiptis į savo gydytoją, kuris įvertins jos sveikatos būklę ir nėštumo eigą. Pažyma turėtų būti išduota netrukus prieš skrydį, siekiant užtikrinti, kad informacija yra aktuali ir atitinka kelionių saugos reikalavimus.

Palydą rekomenduojame riboto judumo, nesavarankiškiems arba pavojų (sau ir kitiems) keliantiems keleiviams. Tokie keleiviai turi būti lydimi fiziškai stipraus asmens, kuris yra vyresnis nei 16 metų ir gali jiems padėti skrydžio metu.

Taip. Už papildomą mokestį palydos paslaugą galite užsakyti vaikui, kuris keliauja vienas be tėvų, globėjų ar kitų jį lydinčių asmenų. Tokiu atveju, jūsų vaiką pasitiks ir skrydžio metu juo rūpinsis oro linijų darbuotojai iki kol jį pasitiks tėvai, globėjai ar teisiškai įgaliotas suaugęs asmuo. Atkreipkite dėmesį, kad ne visos oro linijos teikia palydos paslaugą, tad susisiekite su mumis dėl išsamesnės informacijos.

Ne, nes pagal EB reglamento 1107/2006 nuostatas, jums suteikiama teisė į nemokamą pagalbą visuose Europos oro uostuose. Svarbiausia, kad iš anksto, likus ne mažiau kaip 48 valandoms iki skrydžio, informuotumėte kelionių agentūrą oro linijų atstovus apie reikalingą pagalbą. Jei jums būtina nuolatinė priežiūra (pvz., padėti pavalgyti ar išgerti vaistus), oro linijos gali reikalauti, kad jus lydėtų slaugytojas. Nors ES reglamentas 1107/2006 taikomas tik Europos oro uostuose ir skrydžiams iš jų, daugelyje kitų šalių galioja panašios taisyklės, užtikrinančios pagalbą tokio tipo keleiviams.

Prenumeruokite „Tagoo Flights“ naujienlaiškį