Kompensacija dėl skrydžio: atšaukimas, vėlavimas, atsisakymas vežti keleivius

ĮDOMU ŽINOTI
SVARBU ŽINOTI

Turbūt ne kartą oro uoste ar žiniasklaidoje teko girdėti apie problemas, kai skrydžio bendrovė atšaukia skrydį, skrydis vėluoja, o dar blogiau – keleivis nėra sodinamas į orlaivį, ir net nepagalvojama, kad ši situacija gali ištikti kiekvieną iš mūsų.

Todėl svarbu žinoti, kokios teisės mus saugo, o esant reikalui – pasitikrinti, ar galime pretenduoti į kompensaciją. „Tagoo“ parengė santrauką apie keleivio teises, tikimės, kad tai bus naudinga mūsų keliautojams.
Reikia žinoti, kad EB Reglamentas 261/2004 yra Europos Sąjungos teisės aktas, skirtas apsaugoti oro keleivių teises įvairiose situacijose, tokiose kaip skrydžio atšaukimas, vėlavimas ar atsisakymas vežti keleivius. Šis reglamentas taikomas visiems skrydžiams, išvykstantiems iš ES valstybių narių, taip pat skrydžiams, kurie atvyksta į ES valstybes nares, jei juos vykdo ES registruotas oro vežėjas. Štai keletas pagrindinių šio reglamento aspektų:

  1. Teisės dėl skrydžio atšaukimo

Jei skrydis atšaukiamas, keleiviams turi būti suteikta teisė į:

  • Grąžinimą, alternatyvų skrydį arba kelionės maršruto pakeitimą.
  • Priežiūrą: maistas, gėrimai, apgyvendinimas viešbutyje, transportas iki apgyvendinimo vietos ir galimybė susisiekti su kitais asmenimis.
  • Kompensaciją (125–600 eurų), priklausomai nuo atstumo ir skrydžio atidėjimo laiko, nebent keleiviams buvo pranešta apie atšaukimą iš anksto arba siūlomas alternatyvus skrydis į paskirties vietą artimu pradiniam laikui.
  1. Teisės dėl skrydžio vėlavimo

Jei skrydis vėluoja:

  • Oro vežėjas turi suteikti priežiūrą (maistas, gėrimai, apgyvendinimas ir t. t.), jei skrydis vėluoja 2 valandas ar daugiau (priklausomai nuo skrydžio atstumo).
  • Jei skrydis vėluoja daugiau nei 5 valandas, keleiviai gali reikalauti bilieto kainos grąžinimo.
  • Jei vėlavimas į paskirties vietą viršija 3 valandas, keleiviai turi teisę į kompensaciją, nebent vėlavimas įvyko dėl išskirtinių aplinkybių.
  1. Teisės dėl atsisakymo vežti

Kai keleiviui atsisakoma leisti įlipti į lėktuvą dėl per didelio užsakymo (overbooking), oro vežėjas turi:

  • Suteikti keleiviui alternatyvą tarp bilieto kainos grąžinimo arba pakeisto maršruto.
  • Pasiūlyti kompensaciją (125–600 eurų) priklausomai nuo skrydžio atstumo ir galimo vėlavimo.
  1. Informacijos teikimas

Oro vežėjai privalo informuoti keleivius apie jų teises ir procedūras, susijusias su kompensacijomis ir priežiūra, ypač tais atvejais, kai skrydis atšaukiamas, vėluoja arba atsisakoma vežti.

  1. Išimtinės aplinkybės

Oro vežėjai neprivalo mokėti kompensacijos, jei atšaukimas, vėlavimas ar atsisakymas vežti įvyko dėl išimtinių aplinkybių, kurių oro vežėjas negalėjo išvengti, net jei buvo imtasi visų pagrįstų priemonių (pvz., dėl blogo oro, saugumo grėsmių, streikų).
Apribendrinant „Tagoo“ komentarą, EB Reglamentas 261/2004  – svarbi oro keleivių apsaugos priemonė ES, užtikrinanti, kad keleiviai galėtų gauti tam tikras kompensacijas ir pagalbą dėl kelionės nepatogumų. Tai padeda užtikrinti oro transporto paslaugų sąžiningumą ir skaidrumą.

Štai kelios naudingos nuorodos, jei būtų aktuali praktinė teisininko Edmundo Rusino informacija:

„Tagoo“ jums linki sėkmingų skrydžių!

Kiti #ĮDOMU ŽINOTI Blog'o įrašai

Kiti #SVARBU ŽINOTI Blog'o įrašai

Prenumeruokite „Tagoo Flights“ naujienlaiškį